Eigenschappen van een account manager

eigenschappen account manager

Belangrijke eigenschappen.

Vanuit onze langdurige ervaring met Account Managers hebben zijzelf een lijstje opgezet met eigenschappen waaraan een goede Accountmanager dient te voldoen. Hij of zij:

  • dient zowel te kunnen hunten als farmen
  • is altijd netjes op tijd en fatsoenlijk gekleed
  • zorgt er vanaf dag 1 voor dat hij afspraken maakt met duidelijke doelstellingen
  • administreert direct alle aandachtspunten, afspraken en zaken die hij moet uitvoeren in het systeem
  • weet perfect waar het product bij de potentiële klant op aansluit en weet dit goed om te zetten naar voordelen voor een klant
  • is altijd op tijd op zijn afspraken en heeft de goede ijsbreker klaar
  • zorgt en 24/7 voor dat zijn afspraken worden nagekomen
  • werkt intensief met operations samen om de afspraken met klanten tot in de puntjes uit te voeren
  • kan tegenvallers en slecht nieuws goed communiceren richting klant
  • neemt regelmatig contact op en weet steeds bij elke klant perfect wat er speelt
  • zorgt dat de facturen worden nagebeld en betaald door de klant
  • bekijkt vanuit de focus van zijn organisatie of een klant wel past bij de club
  • kan het interne team bij Operations goed aanspreken en ervoor zorgen dat dingen geregeld worden
  • durft zijn Sales Manager aan te spreken op fouten en onvolkomenheden
  • weet wanneer hij zijn mond moet houden
  • stelt goede vragen waarover hij ook echt heeft nagedacht
  • vat goed samen en weet wanneer een prospect klaar is voor de deal
  • snapt de contracten en algemene voorwaarden die prospects ontvangen
  • durft nee te zeggen
  • wil wel altijd ja zeggen
  • durft te vragen om de deal
  • weet een deal intern uitstekend te borgen en te verdedigen binnen de organisatie
  • gaat volledig voor zijn klant
  • gaat volledig door het stof bij een klant om de relatie goed te houden
  • weet de facturen die een klant krijgt uit te leggen
  • geeft geen korting
  • weet hoe je goed moet onderhandelen
  • kan dit dan ook goed met een prospect (en klant)
  • weet nieuwe ontwikkelingen goed in te schatten en deze te vertalen naar nieuwe producten en oplossingen
  • werkt niet alleen voor zijn bonus
  • wil wel graag veel bonus verdienen
  • is ambitieus